zaterdag 27 augustus 2011

Current 240 status

Zo, da's al weer even geleden.

De 240 is ondertussen alweer helemaal gemonteerd. De andere hulpas zit erin, en aangezien alles toch openlag zijn al de keerringen vervangen aan distributiekant.
De benzinepomp bleek ook groggy, dus die ook maar vervangen. En ja hoor, hij start. Dat hij perfect draait ga ik niet beweren, de carb moet nog een beetje afgesteld worden, maar da's geen grote zorg. Het grote probleem is namelijk de koppeling die niet wil loskomen.

Yea, hij heeft een maand in de garage zonder poort gestaan hier, dus ik vrees dat de koppelingsplaat vastgeroest is aan de primaire as van de bak. Al vanalles geprobeerd, starten in versnelling met rem ingetrapt, 1000 keer koppeling instampen, maar het wil allemaal niet... Dus als de V70XC uit de schuur kan (yea, die koppakking is gesprongen, en ondertussen al vervangen, ik wacht nog op enkele pakkinkjes om'm helemaal af te werken) dan gaat de 240 weer binnen en trek'k de versnellingsbak ervan af, there is no other way...


Ohja, wel nog iets leuks (hoewel sleutelen op zich al leuk is voor mij ;) ) te melden. Ik heb een 960 gekocht. En wat voor een, eentje met 200 000km en -jawel- de zescilinder 3.0l motor erin! Motor gaat eruit en wordt wat opgefokt. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik die dan op zich ga verkopen of in een andere kas ga hangen. Ik moet alles ten slotte verkocht krijgen, nietwaar..? Afijn, we zien wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten